PHOTO BLOG

Szekspir

Od Szekspira do Szwejka
Niedawno przebywałem w znamienitym, aczkolwiek bardzo nudnym towarzystwie więc postanowiłem tę nudę rozwiać opowiadając jakiś dowcip. Nie wiem dlaczego wybrałem jeden z tych tak zwanych ambitnych. Oto on:
    Polak zwraca się do Anglika…
 – Wiesz stary, wasz język jest strasznie zakręcony.
    Na przykład, pisze się Shakespeare, a czyta się Szekspir.
 – Uważam, że wasz jest jeszcze bardziej dziwaczny. Odparł Anglik.
 – Przykładowo, pisze się Prus, a czyta Głowacki.
Chyba nie błysnąłem tym dowcipem bo tak marsowych min dawno nie widziałem. Musiałem się jakoś ratować i trzymając się Szekspira wyrecytowalem sekwencję z Hamleta.
– To be or not to be, that is the question…
– Być albo nie być, oto jest pytanie…
Po tym krotkim występie zapytałem, czy ktoś wie jak ta sekwencja brzmi w języku czeskim. Nastała cisza, więc znowu zaintonowałem.
 – Bytka abo ne bytka, to je zapytka…
Teraz się zaczeło. Towarzystwo się rozweseliło i każdy chciał coś powiedzieć w języku Szwejka. Ktoś palnął…
Drevni kocur – wiewiórka, inny dodał cedeczek – płyta cd, a jeszcze inny dodał mandolinka brombarova – stonka ziemniaczana itd, itd… Ogólnie zrobiło się wesoło i dobrze, bo śmiech to zdrowie.
Można by tu rzec, że nie ma sytuacji bez wyjścia. Ja dzięki sąsiadom z południa wybrnąłem z opresji, ale Czechom też dałem powody by się ze mnie pośmiali.
Będąc kiedyś w Ostrawie wdepnąłem do sklepu z wędlinami. Chciałem zakupić parówki, nie wiedząc jak ten towar nazywa się po czesku, wskazałem więc palcem i powiedziałem o to to. Proszę sobie wyobrazić ubaw klientów i ekspedientki. Wychodząc wciąż słyszałem za plecami chichot i powtarzane w kółko o to to, o to to.
Teraz już wiem, że parówka to parek, a hot dog to parek w rohliku.
 
 557-l-543.gif
 
 

3 responses

  1. Andreas

    …no tak nie ma jak to Dzielny Wojak Szwejk……..zawsze wybrnie z trudnej sytuacji….??? no nie "parek w rohliku."…to je dobre…….

    5 Kwiecień 2009 o 16:46

  2. viki

    Super już dawno się tak nie pośmiałam można by powiedzieć nie ma sytuacji bez wyjścia. Gratuluję pomysłu

    6 Kwiecień 2009 o 09:00

  3. ♪♥ Araan

    FELICIDADES!

    7 Wrzesień 2010 o 12:39

Skomentuj

