PHOTO BLOG

Refleksja na temat fryzur

               4.gif          
     Do szyldów i reklam zawierających dziwaczne nazwy już zdążyłem się przyzwyczaić. Wszelkiego rodzaju fabryki, studia, instytuty na tyle mi spowszedniały, że na codzień nie zwracam na to uwagi. Ale od czasu do czasu coś wpadnie mi w oko. Niedawno zauważyłem na Ursynowie wielki szyld z napisem Piramida  Fryzur, to zupełnie coś nowego w polskim nazewnictwie fachowym. Widocznie nazwanie zakładu fryzjerskiego Fabryką Fryzur, Studiem Fryzur czy Instytutem Fryzur było za mało oryginalne, więc powstała nazwa Piramida Fryzur. Może jest w tym jakaś metoda, ale mnie to naprawdę śmieszy.
     Podobny ubaw miałem czytając nowatorskie nazwy powszechnie znanych towarów umieszczane na metkach, jeszcze w czasach PRL- u. Oto kilka przykladów:
Dźgacz prosty hartowany – igła
Marmurek uniwersalny dwustronnie wypalany – osełka
Podłóżkowiec dwulitrowy z kalkomanią – nocnik
Właźnica pięcioszczeblowa, drewniana ręcznie rżnięta – drabina
Fuz wlotowo wylotowy – okno
Posuwy – kapcie
Podgardle dziecięce – śliniak
Zwis męski – krawat
     Odchodzę już od klawiatury, bo czasu mam mało.  Jutro zdaję egzamin w Fabryce Języków Obcych i muszę "superowo" wyglądać, więc umówiłem się w Instytucie Fryzur, a jak zdążę wdepnę jeszcze do Akademii Paznokcia. Poza tym muszę jeszcze odprasować zwis męski, którego podobno się nie prasuje, ale co mi tam…
 

3.gif

Profesor ALojzy Grzebyczek w akcji.

3 responses

  1. viki

    Nic dodać nic ująć ale ten zwis męski i podgarle dziecięce najbardziej mnie rozbawiły.No cóż reklama dźwignią handlu :):)

    24 Kwiecień 2009 o 19:26

  2. Margeritka

    gondola nośna – wózek podciągi elastyczne – szelki zwis nocny – kinkiet maczuga miażdżąca – tłuczek do mięsa ostrze przemysłowe – temperówka podłóżkowiec plastikowy – nocnik trójkąt męski – slipki a dziś może nawet stringi palcochron – naparstek ulicznica – miotła wodospad klozetowy – spłuczka

    24 Kwiecień 2009 o 20:14

  3. ♪♥ Araan

    HELLO …

    7 Wrzesień 2010 o 12:36

Skomentuj

